Distributie Ketting n47 / n57 Diesel Motorendistributiedieselthumb

Klacht:

Ratelend geluid achter op de motor.
 - Ter hoogte van de onderzijde van de voorruit.
Slecht stationair lopen.
Foutcodes in het motormanagement.
 - Vaak voorkomend P0340 Nokkenas positiesensor niet plausibel.
 

Oorzaak:distributiedieselcompleet

De oorzaak van het ratelen van de distributieketting komt in 99% van de gevallen door het oprekken van de distributieketting. Dit is een veel voorkomend probleem bij alle moderne motoren bij alle automerken.

Het ratelen van de distributieketting wordt veroorzaakt doordat de kettingspanner niet meer de mogelijkheid heeft om de ketting op voldoende spanning te houden doordat deze aan het einde van de maximale slag zit.

Oorzaak oprekken distributieketting:

- Kwaliteit gebruikte materialen van de ketting.
- Smerings problemen door hoge onderhouds intervallen.
- Smerings problemen door verkeerd kwaliteit olie.
- Motor vervuiling door veel korte ritten/niet op temperatuur komen van de motor.

Door onze BMW specialisatie kunnen wij dit snel, kosten besparend en op de correcte manier voor U uitvoeren waardoor U nog veel kilometers met u BMW kunt afleggen.

Gevolgen van het niet tijdig repareren:

Als de ketting dusdanig is opgerekt dat de kettingspanner zijn werk niet meer kan doen dan zal de ketting uiteindelijk breken.

De gevolgen hiervan zijn dat de motor meestal niet meer te repareren is en er een revisie motor moet worden geplaatst. De schade die hier door aangericht wordt is meestal niet herstelbaar.

Ook het plaatsen van een gebruikte motor is meestal niet aan te raden aangezien deze motoren vaak hetzelfde probleem hebben. Een gebruikte motor heeft meestal ook al een ketting die uitgerekt is en zal dan vaak alsnog vervangen dienen te worden.

 

Neem contact met ons op voor meer informatie
 

Betroffen modellen:

De problemen doen zich voor bij de N47 4-Cilinder motor en de N57 6-Cilinder motor.
De N47 motor wordt in zeer veel modellen van BMW gebruikt en is er in een 1600cc en 2000cc uitvoering. De gebruikte ketting is echter nagenoeg hetzelfde bij deze motoren. Ook de 6-Cilinder N57 motor gebruikt nagenoeg dezelfde distributie en word is er een 3000cc uitvoering.

Deze 3 uitvoeringen worden is alle BMW diesels gebruikt (114D 1-Serie tot een M550D vanaf ongeveer het bouwjaar 2007.
Het verschil in deze motoren zit hem in de gebruikte software van de motorcomputer en hoeveel Turbo's er worden gebruikt.

Dus de 114d is een 1600cc motor met een enkele turbo en de M550D is een 3000 motor met 3 Turbo's.

De nieuwere modellen met de B37 3-Cilinder, de B47 4-Cilinder en de B57 6-Cilinder gebruiken dezelfde distributie set als de oudere motoren. Aangezien deze motoren nog maar kort leverbaar zijn is het nu nog niet te zeggen of deze dezelfde problemen hebben of zullen krijgen.


distributiedieselspanner
 

Betroffen Motoren:


N47 4 cilinder
N57 6 cilinder
 

Betroffen Modellen:


N47

BMW 1-Serie 114d 116d 118d 118dX 120d 120dX 123d 125d  2006 - 2018
BMW 2-Serie 214d 216d 218d 220d 225d  2012 - 2016
BMW 3-Serie 316d 318d 320d 320dX 325d 328d  2006 - 2020
BMW 4-serie 418d 420d 420xD 425d  2013 - Heden
BMW 5-Serie 518d 520d 525d 525dX  2006 - 2016
BMW X1 sDrive16d sDrive18d sDrive20d  2009 - 2015
BMW X1 xDrive18d xDrive20d xDrive23d xDrive25d  2009 - 2015
BMW X3 sDrive20d 2007 - 2017
BMW X3 18dXdrive 20d 20dXdrive  2007 - 2017
BMW X5 sDrive25d 2013 - 2015
BMW X5 xDrive25d 2013 - 2015

N57

BMW 3-Serie 325d 330d 330dX 335dX  2007 - 2020
BMW 4-serie 430d 430dX 435dX  2013 - Heden
BMW 5-Serie 525d 530d 530dX 535d 535dX M550dX  2009 - 2016
BMW 6-Serie 640d 640xD  2010 - 2018
BMW 7-Serie 730d 730dX 740d 740dX 750dX  2009 - 2015
BMW X3 xDrive30d  2011 - 2017
BMW X4 xDrive30d xDrive35d  2013 - 2018
BMW X5 xDrive30d xDrive35d xDrive40d M50d  2007 - Heden
BMW X6 xDrive30d xDrive35d xDrive40d M50d  2009 - Heden

 

 

Neem contact met ons op voor meer informatie  

Oplossing:

Het compleet vernieuwen van de distributie. De distributie zit bij de N47 en N57 motoren achter op de motor en het is dan vaak ook het makkelijkste en het snelste om de motor te verwijderen en vervolgens de distributie te vervangen.

Wij vervangen niet alleen de ketting en de geleiders maar ook de tandwielen en kettingspanners zodat alle onderdelen in de distributie weer nieuw zijn.

Om de distributie te kunnen vervangen dient het klepdeksel, verstuivers en de carterpan te worden verwijderd. Hierbij vervangen we ook alle pakkingen en keerringen. De kosten voor het vervangen van de distributie zijn erg afhankelijk van het model en de uitvoering van de auto.

Mocht U er niet uitkomen welke prijs voor U van toepassing is kunt U altijd contact met ons opnemen.

 

Prijzen:

 
           
1-Serie 118d 120d 123d 125d  
3-Serie 318d 320d 325d N47 328d  
  325d N57 330d 335d    
4-Serie 430d        
5-Serie 518d 520d 525d N47    
  525d N57 530d 535d    
6-Serie 640d        
7-Serie 730d 740d      
          € 1.749,00
           
           
3-Serie 316d        
          € 1.799,00
           
           
2-Serie 214d 216d 220d 225d    
3-Serie 330dX 335dX      
4-Serie 430dX 435dX      
5-Serie 525dX 530dX      
6-Serie 640dX        
7-Serie 730dX 740dX 750dX    
          € 1.999,00
           
           
1-Serie 118dX 120dX      
3-Serie 320dX        
4-Serie 420xD        
5-Serie 525dX N47        
          € 2.049,00
           
           
X1 sDrive16d sDrive18d sDrive20d    
X3 20d sDrive20d      
X5 sDrive25d        
          € 2.099,00
           
           
X1 xDrive18d xDrive20d xDrive23d  xDrive25d  
X3 18dXdrive 20dXdrive      
X5 xDrive25d        
          € 2.399,00
           
           
X3 xDrive30d        
X4 xDrive30d xDrive35d      
X5 xDrive30d xDrive35d xDrive40d    
X6 xDrive30d xDrive35d xDrive40d    
          € 2.549,00
           
           
5-Serie M550dX        
X5 M50d        
X6 M50d        
          € 2.999,00