Uitlaatspruitstuk Diesel vervangenuitlaatspruitstukthumb

Klacht:

UItlaatgas dampen in het interieur
Roet afzetting rond de turbo
APK Afkeur ivm ondicht uitlaatsysteem
Storingen in het motormanagement systeem.
 

Oorzaak:

Om gewicht te besparen heeft BMW het gietijzeren uitlaatspruitstuk vervangen door een roestvrijstalen uitvoering. Deze Roestvrijstalen uitlaatspruitstukken hebben de neiging om te gaan scheuren.

 

Neem contact met ons op voor meer informatie
 

uitlaatspruitstukoud

Mogelijke gevolgen van het niet repareren:

Giftige uitlaatgas dampen in het interieur van de auto.
Vermogens verlies.
Turbo lawaai.
Afkeur APK.
Storingen in het emmisie gedeelte van de motor.


uitlaatspruitstuknieuw

Kosten vervangen Uitlaatspruitstuk:

Alle modellen met laatste M57 Motor.

Inclusief:

Nieuw Gietijzeren Spruitstuk.
Nieuwe Draadeinden en moeren.
NIeuwe pakkingen.

€ 599,-

Betroffen Modellen:

  •  E46 3-serie 330d (Na 2003)

  •  E60 5-Serie Sedan 525D
  •  E60 5-Serie Touring 530D
  •  E61 5-Serie Sedan 525D
  •  E61 5-Serie Touring 530D

  •  E65 7-Serie 730D

  •  E53 X5 3.0D (Na 2004)

uitlaatspruitstukset









Oplossing:

Het vervangen van het roestvrijstalen spruitstuk door een spruitstuk van een nieuw spruitstuk van gietijzer dat ook word gebruikt bij oudere type motoren. Deze spruitstukken zijn exact hetzelfde als de roestvrijstalen versie echter gaan deze nooit weer scheuren.

Het laten vervangen van het spruitstuk door een gietijzeren versie is ook wat kosten aangaat een stuk voordeliger. Een nieuw roestvrijstalen spruitstuk kost bij de dealer € 399,37 exclusief montage.

Bij het vervangen van het spruitstuk worden alle benodigde pakkingen vernieuwd.


uitlaatspruitstuknieuwgemonteerduitlaatspruitstukoudgemonteerd









 

Neem contact met ons op voor meer informatie